Z nuly na 30 milionů za 3 roky díky sociálním sítím.
Jak se nám to povedlo?
Začali jsme používat Facebook reklamu a i přes horší výsledky na začátku jsme vytrvali.
Zaměřili jsme se na dlouhodobé budování povědomí o vlastní značce a tím zvýšili důvěru u zákazníků.
Velmi rychle jsme si osvojili práci s video obsahem a snížili naše náklady na reklamu o 60 %.
Taky jste se už setkali s tím, že vám firma prodávala službu, kterou sama nevyužívá? My v Socialmind to máme opačně – pomocí sociálních sítí jsme vyrostli z malé agentury do jedné z nejrychleji rostoucích agentur v ČR. Během posledních 3 let jsme díky investicím do vlastních sociálních sítí navýšili obrat na 30 milionů Kč.
Ale pojďme se vrátit tam, kde to všechno začalo:
V té době jsme byli tříčlenný tým a snažili jsme se prodávat klientům všechno. Dělali jsme weby, PPCčka, video produkci - prostě všechno
- ale v ničem jsme nebyli nejlepší.

Trh byl přesycený agenturami zaměřenými na PPC reklamu a my si uvědomili, že většina značek kromě vyhledávacích kampaní na Google téměř žádný jiný marketing nedělá.

Kvůli obrovské konkurenci se všichni doslova "přetahovali" o lepší pozice na Google, ceny stoupaly vzhůru a reklama se tak mnoha firmám ani nevyplatila.
Alex Gritsayev, náš zakladatel v naší první kanceláři v Karlíně 2021
Věděli jsme ale, že v Americe firmy utrácejí nejvíce za reklamu na Facebooku a sociálních sítích. Proč to tady u nás téměř nikdo nevyužívá?
Rozhodli jsme se to otestovat na sobě.

Agentura, která prodává reklamu na sociálních sítích by ji přece měla natolik věřit, že ji používá sama pro sebe.
Nebo ne?

Vytvořili jsme několik reklamních bannerů a spustili reklamu na generování leadů na Facebooku (a Instagramu).

Jenže... budeme upřímní, moc dobré výsledky jsme neměli.

Ve skutečnosti první 3 měsíce vypadaly takhle:
350 poptávek
+ náklady na práci, které nejsme schopni dopočítat
150 000 Kč utracených za reklamu
1 uzavřený klient
150 tisíc byl tehdy mimochodem zisk celé firmy za půl roku.

V čem byl problém?

Poptávky, které nám přicházely, byli primárně od živnostníků a opravdu malých firem s minimálními nebo nulovými rozpočty na reklamu.

Narazili jsme tedy na první problém: nekvalitní leady.

Zajímavější klienti nám nedůvěřovali, protože náš neznali a neměli žádný důkaz o tom, že poskytujeme kvalitní službu.

Stejně jako jiné firmy, i my jsme začali pochybovat o tom, jestli sociální sítě budou pro naše potřeby fungovat...

Je to ale opravdu chyba sociálních sítí?

Nebo spíše toho, že jsme neměli vybudované žádné povědomí o své značce a ti dobří klienti nám ještě za ty 3 měsíce komunikace nezačali důvěřovat?

Nevzdali jsme to a v únoru 2021 jsme poprvé začali vytvářet obsah na naše vlastní sociální sítě (de facto službu, kterou jsme tehdy sami prodávali klientům).
Náš první příspěvek na Instagramu 7. února 2021
A pak se to stalo.
Na začátku 4. měsíce nás poptal první zajímavější klient. Řekl nám, že se mu líbí, co děláme a vidí, že tomu rozumíme.
Tento klient nás 3 měsíce bedlivě sledoval, ale poptávku nám nechtěl poslat, protože na něj neustále skákaly reklamy a on k nám ještě neměl vybudovanou důvěru.Čekal několik měsíců, aby se ujistil, že jsme věrohodní. Až poté se rozhodl nás kontaktovat.
Zjistili jsme, že existuje korelace mezi tím, jak dlouho budujeme náš brand a tím, jací klienti k nám přicházejí.

Klienti častěji a častěji zmiňovali, že viděli naše posty a že je vidět, že tomu rozumíme.

Důkazem bylo to, že naše sociální sítě a počty poptávek od nových klientů každým měsícem rostly exponenciálně.
Naše první stories
Získat důvěru klientů může trvat měsíce nebo roky. Pokud o sobě ale dlouhodobě budujeme povědomí, tak takový klient dříve nebo později příjde.
Nadvláda videí a Reels
Toto je klíčová kapitola, která změnila chod celé naší firmy.

Zatímco ostatní velké agentury stále sdílely statické příspěvky, v zahraničí se už 80 % obsahu začalo vytvářet ve formátu videí.

Velmi rychle jsme pochopili, že rychlost je naší konkurenční výhodou.

Rozhodli jsme se vystavět celý tým zaměřený na produkci videí. Ta totiž už tenkrát měla násobně větší výsledky než statické fotografie.
Narozdíl od statických postů, video dokáže udržet pozornost diváka v průměru o 300 % déle. Není náhodou, že na to vznikla celá nová platforma TikTok, která vyrostla právě díky krátkým videím.
Reels nefungovaly pouze v organice, kde jsme sbírali stovky tisíc zhlédnutí a rostli jako z vody. Také v placené reklamě, kde jsme díky reels dokázali snížit cenu za lead o 60 %!

V tuhle chvíli jsme my i naši klienti věděli, že jsme na to přišli. A výsledky naše i našich klientů byly nadprůměrné.

Ukázky reklamních videí, které nám přinesli 500+ leadů:
Takhle mimochodem vypadalo natáčení našeho prvního Reels(Ano, nebyl to zázrak, ale fungovalo to!)
Zjistili jsme taky, že nestačí video jenom "pěkně" natočit.

Je potřeba si pečlivě udělat analýzu konkurentů v Česku i zahraničí, připravit skript podle funnkční stuktury a nepřetržitě testovat hypotézy.

To je mimochodem častá chyba řady manažerů a podnikatelů, kteří se domnívají, že si stačí najmout kameramana nebo studentku s mobilem, a ta "něco natočí". Tak to bohužel není.
Ve videích testujeme stovky hypotéz a hledáme takovou strukturu a obsah videa, aby udržel pozornost diváků co nejdéle a přinesl nám co nejvíce výsledků – buď poptávek nebo sledujících.
A co dál?
Možná jste si při čtení našeho kejsu vcítili do své aktuální situace.

Možná teď zrovna řešíte problém s tím, že nemáte dostatek leadů nebo je máte nekvalitní.

Možná vaše firma má skvělý produkt, ale nikdo o tom neví, protože je povědomí o vás velmi nízké.

Nebo jste na tom dobře, ale chcete svoji firmu posunout dál.

V Socialmind neprodáváme klientům nic, co bychom si předtím neotestovali na sobě - v svůj produkt věříme a dáváme za něj ruku do ohně.

Máme přes 100 klientů z 50 různých oborů, mezi které se řadí značky jako VIF, Gorenje, Niceboy nebo Fitkitchen.
Pokud uvažujete o spolupráci s námi, tak vyplňte formulář a domluvte si schůzku s našim konzultantem. Budeme se těšit na spolupráci!
lel
Pomůžeme i vám získat kvalitní leady.
Klikněte na tlačítko a objednejte se na marketingovou konzultaci s našim expertem.
Pouze 5 míst týdně
Získat svou bezplatnou konzultaci
4.8/5 z