150 tisíc byl tehdy mimochodem zisk celé firmy za půl roku.
V čem byl problém?
Poptávky, které nám přicházely, byli primárně od živnostníků a opravdu malých firem s minimálními nebo nulovými rozpočty na reklamu.
Narazili jsme tedy na první problém: nekvalitní leady.
Zajímavější klienti nám nedůvěřovali, protože náš neznali a neměli žádný důkaz o tom, že poskytujeme kvalitní službu.
Stejně jako jiné firmy, i my jsme začali pochybovat o tom, jestli sociální sítě budou pro naše potřeby fungovat...
Je to ale opravdu chyba sociálních sítí?
Nebo spíše toho, že jsme neměli vybudované žádné povědomí o své značce a ti dobří klienti nám ještě za ty 3 měsíce komunikace nezačali důvěřovat?
Nevzdali jsme to a v únoru 2021 jsme poprvé začali vytvářet obsah na naše vlastní sociální sítě (de facto službu, kterou jsme tehdy sami prodávali klientům).
Náš první příspěvek na Instagramu 7. února 2021
Na začátku 4. měsíce nás poptal první zajímavější klient. Řekl nám, že se mu líbí, co děláme a vidí, že tomu rozumíme.
Tento klient nás 3 měsíce bedlivě sledoval, ale poptávku nám nechtěl poslat, protože na něj neustále skákaly reklamy a on k nám ještě neměl vybudovanou důvěru.Čekal několik měsíců, aby se ujistil, že jsme věrohodní. Až poté se rozhodl nás kontaktovat.
Zjistili jsme, že existuje korelace mezi tím, jak dlouho budujeme náš brand a tím, jací klienti k nám přicházejí.
Klienti častěji a častěji zmiňovali, že viděli naše posty a že je vidět, že tomu rozumíme.
Důkazem bylo to, že naše sociální sítě a počty poptávek od nových klientů každým měsícem rostly exponenciálně.
Získat důvěru klientů může trvat měsíce nebo roky. Pokud o sobě ale dlouhodobě budujeme povědomí, tak takový klient dříve nebo později příjde.