APPLE PORazil AMAZON _ 3 min. _ 29.5.2023
Apple porazil Amazon a Google. Získal zpět titul nejhodnotnější značky světa
Podle žebříčku Kantar BrandZ 2022 Top 100, Apple přeskočil společnosti Google a Amazon a stal se nejhodnotnější značkou roku 2022.
ÚVOD
Technologický gigant, který se na vrcholu žebříčku umístil naposledy v roce 2015, měl v roce 2022 hodnotu značky 947 miliard dolarů, což je o 55 % více než v roce 2021.
HLAVNÍ ČÁST
Držitel prvního místa z roku 2021, Amazon, klesl v roce 2022 na třetí místo, když zaznamenal mírný 3 % nárůst na 706 miliard liber. Zatímco Google poskočil na druhé místo s hodnotou značky 820 miliard dolarů, což je o 79 % více než v roce 2021.

Martin Guerrieria, vedoucí globálního výzkumu BrandZ, řekl týdeníku Marketing Week, že v roce 2022 došlo k rychlému růstu ve všech kategoriích, ale zejména u spotřebitelských technologií, které za poslední tři roky vzrostly o 172 %. Mezitím obchodní řešení vzrostla o 113 %, média a zábava o 106 % a luxus zaznamenal skok o 103 %.

ZÁVĚR
Značky, které se zaměřují na více kategorií, mají tendenci růst rychleji než značky, které se zaměřují jen na jednu kategorii, dodává Guerrieria. "Apple je skvělým příkladem značky, která úspěšně diverzifikovala řadu kategorií v rámci svého produktového portfolia," říká. "To je rozhodně cesta k růstu."
ZDROJ
MarketingWeek
KantarBrandz
Made by Designmind